"A La femme a döntéshozó, értelmiségi, véleményformáló nők magazinja. A La femme nekik és róluk szól. La femme magazin, la femme, lafemme.hu, lafemme"
« vissza nyomtatás

Internetes sikerkovácsok

A hírnevet kereső zenészek, színészek, illetve humoristák számára ma az internet reményteli utat kínál ahhoz, hogy tehetségüket sikerre váltsák!

Bár a legtöbb Youtube-felhasználó sosem tudja tehetségét, illetve kreativitását sikerre és gazdagságra váltani, akadnak szerencsés kivételek, akik leleményességüknek köszönhetően széles körű népszerűségre tettek szert az említett videomegosztó portálon. A YouTube Famous – Making it big on the internet című, 2015-ben megjelent könyv szerint maga a Youtube 2005-ben indult hódító útjára, és üdítő újdonságként hatott az internet világában. Kevesen gondolták volna azonban, hogy egy nap forradalmi szórakozási élményt és pénzkereseti forrást teremt a felhasználók számára. Nem telt tehát sok időbe, és megjelentek az önjelölt celebek is, akiket manapság már csak youtubereknek neveznek. Ők azok, akik merőben új műfajokat teremtettek, miközben emberek millióinak nézői szokásait változtatták meg szerte a világon. A youtube-os közönség nagy százaléka fiatal, és természeténél fogva sokkal érdeklődőbb, aktívabb, mint a klasszikus „couch potato”-nak (kanapékrumpli) gúnyolt passzív tévénéző.

 

A Youtube legnagyobb előnye ugyanis az interaktivitás. Vagyis legyen szó, akár vloggerkedésről, zenéről, sminktippekről vagy fitnesztanácsokról, a felhasználók kedvük szerint kommentelhetnek, megoszthatnak, dicsérhetnek, vagy kritizálhatnak. A legsikeresebb Youtube-sztároknak megvan az a különleges képességük, hogy kapcsolatot tudnak teremteni a közönségükkel. Ez az, ami egyedivé teszi őket. Mostanra persze nem kevés olyan sztárt, illetve hírességet ismerünk, aki a videomegosztónak köszönheti népszerűségét, illetve karrierjét. Ha csak a zenei életet nézzük, ott van például Justin Bieber és Carly Rae Jepsen is, akik a semmiből építették fel Youtube-csatornájukat, és személyiségükkel, illetve tehetségükkel megnyerték maguknak a nézőket. Sokan hagyták ott az egyetemet, és ahelyett, hogy biztos állást választottak volna, úgy döntöttek, kockáztatnak, és kizárólag a szenvedélyüknek élnek. De vajon mitől olyan sikeresek az internetsztárok, és kik a legfelkapottabb külföldi youtuberek manapság?

 

Lindsey Stirling, a hegedűbajnok


Ha olyan kampányarcra volna szükség, aki bizonyítja a közösségi média sorsfordító erejét, valószínűleg Lindsey Stirling bizonyulna a legtökéletesebb választásnak! A fiatal hegedűművésznő nem csupán egy művészeti területnek hódol, hanem előszeretettel kombinálja legnagyobb szenvedélyeit: egyesítette a klasszikus zenét, a hegedűt, az EDM-et, a hip-hopot, a dubstepet és a táncot.

 

 

Stirling leginkább a saját Youtube-csatornáján közzétett videóiról és a 2010-es America's Got Talent című műsorban nyújtott kiemelkedő teljesítményéről híres. A tehetségkutató után Stirling szinte kizárólag saját Youtube-csatornájára koncentrált. A rendező, illetve operatőr Devin Graham segítségével egy sor olyan különleges videót tett közzé, melyen a lágy, magával ragadó dallamokhoz lenyűgöző tájak, illetve díszletek nyújtottak keretet. A tehetséges lány mára 7,2 millió feliratkozóval rendelkezik, megjelentetett két albumot, és egy világkörüli turnén is túl van már. Persze Stirling nem állt meg itt, nemrégiben került a boltokba a The Only Pirate at the Party című memoárja, melyben őszintén vall sikereiről, kudarcairól és a hírnév felé vezető rögös útról. Igazi valóra vált álom az ő története. Egy lány, akinek a szülei még a táncórákat sem engedhették meg maguknak, ma hivatalosan is a legjobban kereső női youtuber.

 

Zoella, a vloggerkirálnyő


Egyes szerencsések számára a vloggerkedés egyszerűen magától jön, valahogy benne van a vérükben. Ilyen volt Zoe Elizabeth Sugg is, aki mindössze 11 évesen, még jóval az előtt, hogy a Youtube-ban rejlő lehetőségek bárkinek is szemet szúrtak volna, már vloggerként tevékenykedett – írja Rosie Matheson YouTube Famous című könyvében. Zoe fogta a szülei hordozható kameráját, és videonaplót készített, melyben megörökítette a családi ünnepeket, illetve fontosabb eseményeket. A ma 25 éves lány egy álmos kisvárosban született Angliában, és bár kitűnő eredménnyel végezte el a művészeti középiskolát, hosszas töprengés után mégsem az egyetem mellett döntött. Mielőtt sales asszisztens lett a New look nevű divatmárkánál, gyakornoki munkát vállalt egy lakberendezési cégnél. Ezeket azonban távolról sem tekintette hivatásának. 2009-ben aztán ismét a bloggerkedés felé fordult, létrehozta a Zoella című blogot, melyen szépségtippekkel, sminktanácsokkal látta el olvasóit.

 

Ahogy nőtt a követők száma, úgy emelkedett az igény is a videós tartalmakra. Így Zoella280390 (ma egyszerűen csak Zoella) néven megszületett a lány első hivatalos Youtube-csatornája, majd nem sokkal később a folytatás, MoreZoella címen. A videókban természetesen mostanra már nem csupán szépségtippek kapnak helyet, a rajongók újabban betekintést nyerhetnek a vlogger hétköznapjaiba is. Úgy tűnt, a lány bájos természetével megnyerte magának a fiatalabb generációt, és elérte, hogy tinédzserek milliói bálványozzák őt. 2015 elejére Zoella már több mint 7 millió feliratkozóval rendelkezett, olyan világsztárokat utasítva maga mögé, mint Beyoncé, a One Direction vagy a Coldplay. Sikerét legtöbben közvetlen természetének tudják be és annak, hogy a tinédzserek képesek voltak azonosulni gondolkodásával, személyiségével. 2014-ben Zoella Beauty név alatt Zoe saját kozmetikai és szépségápolási termékvonalat dobott piacra, majd megjelentette első könyvét Girl Online címmel, melynek mostanra már a folytatása is megérkezett.

 

 

Pentatonix, egy új hangzás


A nem mindennapi amerikai a cappella együttes néhány középiskolás jó barát együttműködésének köszönhetően született meg még 2011-ben. Formabontó hangzásával az ötfős banda láthatólag szép lassan megváltoztatja azt, ahogyan zenét hallgatunk. Zenéjük nagyrészt popos elemekre épül, melyben nagy jelentőséget kap a vokálharmónia, a mély és egyenletes basszus vokál, valamint a beatbox. Eredetileg Texasból indultak hódító útjukra, és még megalakulásuk évében megnyerték az NBC csatorna The Sing-Off című tehetségkutató műsorának harmadik évadát. Nem sokkal később a Pentatonix létrehozta Youtube-csatornáját, amelyen klipeket, saját számokat és átdolgozásokat osztottak meg. Hamarosan a csatorna óriási népszerűségre tett szert. Sikerükhöz az is hozzájárult, hogy ügyesen kihasználták a közösségi média adta lehetőségeket, és stabil rajongói bázist hoztak létre. Mostanra több mint 9 millió feliratkozóval büszkélkedhetnek, legnézettebb videójukat már több mint 170 millióan tekintették meg. Az együttes 2015-ben jelentette meg negyedik stúdióalbumát, amely egyben az első kizárólag saját szerzeményeket tartalmazó anyaguk. Az albumvezető Can't Sleep Love című dal 11. helyen debütált a Billboard's Billboard's Hot 100-as listáján.

 

 

The Piano Guys, hegedű és cselló csodás ötvözete


Ami először csupán egyszerű kísérletnek indult, idővel hatalmas internetszenzációvá és valódi sikersztorivá nőtte ki magát. Négy kertvárosi apuka Utah államból gondolt egyet, és felmászott a kínai nagy falra azért, hogy felvegyenek néhány számot, majd a produkcióról készült videót feltették a Youtube-ra. A felvétel hatalmas sikert aratott, és hamarosan megszületett a The Piano Guys nevű együttes, amely mostanra több nagy stúdióalbumon és egy világkörüli turnén is túl van már. Technikailag az együttes két főből áll: a zongoraművész Jon Schmidtből és a csellista Steven Sharp Nelsonból. A zenészeket a háttérből támogatja a producer-videós Paul Anderson és a producer-dalszerző Al van der Beek. Így együtt, négyen lenyűgöző zenés videókat alkotnak, amelyben a klasszikus zene tökéletes harmóniát alkot a mai popslágerekkel, illetve filmzenékkel, mindezt pedig lélegzetelállító látvánnyal és tájakkal festik alá. Debütáló albumuk 2012-ben jelent meg a Sony Masterworksnak köszönhetően, ezt követte a Piano Guys 2 2013-ban és a Family Christmas 2014-ben. Még ugyanebben az évben elkészült a Wonders című lemez, mely első helyen nyitott a Billboard zenei slágerlistájának több kategóriájában is. A Piano Guys célja, hogy eljuttassa a klasszikus zenét a fiatalokhoz.

 

 

Michelle Phan, a sminkmester


Michelle Phan, az amerikai–vietnami sminkes szintén egyike azon szerencsés youtubereknek, akik az internetes videomegosztónak köszönhetik karrierjüket, illetve hírnevüket. 2006-ban a semmiből indult, mostanra mégis több mint 8 millió feliratkozóval rendelkezik, emellett 2010 óta ő a világhírű Lancôme kozmetikai márka hivatalos szóvivője. 2013-ban a L’Oréal új kozmetikai vonalat dobott piacra Michelle Phan néven, mely a vloggerrel folytatott együttműködés jegyében született meg. Nem telt sok időbe, és sok más hírességgel egyetemben a fiatal sminkes is megjelentetett egy könyvet, Make Up: Your Life Guide to Beauty, Style, and Success – Online and Off címen. Népszerűségét legtöbben főképp közvetlen stílusának, munkája iránt érzett szenvedélyének és igényes kivitelezésű videóinak tulajdonítják.