"A La femme a döntéshozó, értelmiségi, véleményformáló nők magazinja. A La femme nekik és róluk szól. La femme magazin, la femme, lafemme.hu, lafemme"
« vissza nyomtatás

Exmodell a filmesek világában

Más topmodellekkel ellentétben nem szívesen hallat magáról a szakmáján kívül. Monica Belluccihoz hasonlóan ő is ugródeszkának tekintette a kifutót a filmezéshez.

Laetitia Casta keresett modellből lett színésznő. Igaz, manapság nem annyira a filmjei miatt övezi újból népszerűség, hanem a francia Vogue-ban megjelent meztelen hátsójú fotói miatt. Az elkövetkező napokban a velencei filmfesztivál Michael Mann amerikai rendező vezette zsűrijében foglal helyet.

 

 

 

Casanova szerelmese

 

Az olasz vonzalom „kódolt” Laetitiánál, hiszen közel tíz éve boldog párkapcsolatban él Stefano Accorsi olasz filmszínésszel, akitől két gyermeke is született: a hatesztendős Orlando és a kétéves Athéna. Először egy fotón pillantotta meg későbbi szerelmét Casanova jelmezében. Első látásra beleszeretett. Mint meséli: „Érzékenység, lágyság, valami nőies volt a tekintetében. Ellenállhatatlannak találtam.” Végül egy Nápolyban forgatott filmben, az Egy utolsó csókban találkoztak, és azóta Párizs―Róma között ingázva élnek. Korábbi társától, Stéphane Sednaoui fotós-rendezőtől született Laetitia Sahteene nevű lánya.

 

Civilben egyszerűen bájos, az optikák előtt szofisztikált

 

Casta leginkább a kilencvenes években számított márkanévnek a divat és a szépségipar világában. Mint oly sokan, ő is tinisztárként kezdte a névtelenségből startolva. Némi túlzással élve  a Földközi-tenger habjaiból kelt ki szirén módjára. Keresztnevét A kalandorok című Ventura―Delon film betétdala után kapta. Normandiában gyerekeskedett bátyja, Jean-Baptiste és húga, Marie Ange oldalán.

Átlagos külsejű, álmodozó, inkább félénk, mintsem kitárulkozó lány volt. A rajzolást és az írást részesítette előnyben. Mind a mai napig naplót vezet. A nyarakat apai ágon korzikai nagyszüleinél töltötte. Az ajaccói strandon odament hozzá egy fotós, és felajánlotta, hogy felvételeket készít róla. Az illető a Madison Models ügynöke és fotósa volt. Közben a Miss Lumio szépségversenyre is benevezték, de végül nem indult el. Helyette apai engedéllyel Párizsba vette az irányt, ahol a Madison fotóügynökség felfedezte. Hamarosan az Elle igazgatójára is nagy benyomást tett a civilben egyszerűen bájos, az optikák előtt szofisztikált lány. A tengerentúlt is meghódította, bekerült a Guess reklámkampányába, a Victoria's Secret katalógus címlapjára. Közben rátalált a kifutók világa: elsőként Jean-Paul Gaultier manökeneként mutatkozott be.

 

Az utolsó múzsa

 

A modell- és magazinszerződések tengerében különös évnek bizonyult 1998. Laetitia virágflitteres fürdőruhában vonult be Yves-Saint Laurent retrospektív divatbemutatóján a Stade de France-ban, a francia futball-világbajnokság gáláján. Ő lett a világhírű dizájner utolsó múzsája.

Az YSL visszavonulásának tiszteletére rendezett ünnepségen Catherine Deneuve-vel együtt énekelte Barbara francia sanzonénekesnő egyik dalát. Majd a Rolling Stone címlapján és egy aktfotósorozaton pózolt, amivel kiérdemelte a magazin legvitatottabb számát és az év legforróbb modellje elismerést.

 

 

Szerepelt a világ legjobb fotósai által készített Pirelli naptárban, a Swarovski, a Bulgari ékszermárka reklámjaiban is. Ám a legmesésebb szerződést a l'Oréaltól kapta: Kate Mosst, Jennifer Anistont követte a cég nagyköveteként, azóta is állandó reklámarcaként. Népszerűségét csak fokozta, hogy Chris Isaak 1990-es Baby Did a Bad Bad Thing klipjében érzéki vetkőzést mutatott be. Nemrég újra egy forró videoklip állította reflektorfénybe: Rihanna Te amójának leszbikus erotikája a Tágra zárt szemek című Kubrick-film hangulatát idézi.

Szinte minden jelentős divatházzal, stilisztával dolgozott Dolce &Gabbanától a Diorig, a Chaneltől Karl Lagerfeldig. A franciák egy közvélemény-kutatás nyomán Laetitiát választották a Francia Köztársaságot szimbolizáló Marianne-nak, olyan nagy elődök után, mint Brigitte Bardot vagy Catherine Deneuve.

 

Nem múló szeszély

 

A filmszakmában múló szeszélynek, egyszeri kirándulásnak vélték a legkeresettebb francia modell átigazolását a mozihoz. „Tizenkét éves korom óta arra vágytam, hogy filmszínész legyek. A  naplóim mind ezzel az álommal vannak tele” ― mesélte Claude Berri producernek és Claude Zidi rendezőnek, amikor leszerződtették a szépséges Fabula szerepére az Asterix és Obelixbe. Azóta a legváltozatosabb szerepek találták meg, köztük A kék bicikli háborús ellenállója, a Titkos örömök utcája prostituáltja. Nemrégiben Brigitte Bardot-t alakította a Serge Gainsbourg életéről készült filmben. Nosfell francia énekessel lemezre énekelt egy duettet Gainsbourg Dekadencia című dala nyomán. Sokak meglepetésére bármiféle előképzettség nélkül a színpadi színészetbe is fejest ugrott. Egy Camus-adaptációban debütált Párizsban, majd az Ondine című Giraudoux-dráma címszerepében. Nemrég forgatta első amerikai filmjét Richard Gere-rel és Susan Sarandonnal. A Nick Jarecki rendezte Arbitrage-ban Gere titkos szeretőjét alakítja.

És most, a harmincnégy esztendős exmodell-színésznő a szakmai megbecsülés jelének tartja, hogy a nemzetközi filmvilág alkotásait bírálhatja tíz napon át Velencében.

 

Fotó: Wikipedia, Funonthenet.in