"A La femme a döntéshozó, értelmiségi, véleményformáló nők magazinja. A La femme nekik és róluk szól. La femme magazin, la femme, lafemme.hu, lafemme"
« vissza nyomtatás

Hogyan vásárol az elit?

Mi az a personal shopping? Olyasmi, mint a personal trainer, azaz a személyi edző? Csak most nem az izmokról, hanem a ruhatárról van szó?

A personal shopping Párizsban már régóta jól menő foglalkozás. A teljes körű szolgáltatást magas beosztású hölgyek és férfiak veszik igénybe, akiknek éppen szükségük van valamilyen ruhadarabra, netán egy egész évszaknyi ruhatárra. Ugyanakkor a focistafeleségek és a tehetősebb Madame-ok sem bíznak semmit a véletlenre.

 

 

„Nekem fontosabb, hogy a szabadidőmet a családdal töltsem vagy a golftudásom fejlesztésének áldozzam, ugyanakkor a megjelenésemről sem szeretnék lemondani. A titkárnőmet nem szívesen küldöm, neki ezernyi más dolga van, pedig mindig tudom, mit szeretnék. A personnal shopping kényelmes, mert egy telefonomba kerül, elmesélem, hogy mire lenne szükségem, és ő elvégzi helyettem az időigényes vásárlást. Az ízlésében biztos lehetek, hiszen már évek óta vásárol nekem, így soha semmit nem kell visszaküldenem” – mondja László (54 év), aki a mindennapokban elfoglalt agysebész.

 

Hogyan kell mégis elképzelni mindezt?

 

 A legelső randevú ideális esetben egy reggelivel kezdődik. Elbeszélgetünk egy kávé vagy tea felett, hogy megismerjük egy kicsit egymást, a másik ízlését, elvárásait, a szereti és a nem-szereti dolgait. Majd elkezdjük járni a boltokat együtt, céltudatosan. Akadnak olyan kliensek is, akik nem szeretnék drága idejüket boltokra pazarolni, mert várja őket a golfpálya vagy a megbeszélés, és csak elküldenek egy-egy márkához egy-egy dolgot beszerezni.

Márta (41 év), aki nem mellesleg feleség és négy gyerek anyukája Budán, szintén nem szívesen bízza barátnőire a divattanácsadást. „Ha sokat adok ki valamire, akkor biztos szeretnék lenni abban, hogy olyan dologra költöttem, ami valóban jól illik a személyiségemhez és az életstílusomhoz. Maximalista vagyok, nem szeretek mellé lőni! Ráadásul a legnagyobb lányomat sem szívesen látom olyan táskákkal futkározni, amelyek nem illenek sem az életkorához, sem a pénztárcájához. A personnal shoppingban épp az a jó, hogy aki ezt végzi, pontosan tudja, kinek mit illik, hogy a trendekről már ne is beszéljünk.”

 

Nem fillérekről van szó!

 

A büdzsé 500 eurótól a csillagos égig terjedhet. Sok pénzt könnyű rosszul elkölteni. Nem az a cél, hogy mindenből a legdrágábbat vásároljunk, bár akad olyan is, akinek ez nem számít! Sokszor elég, ha a pólót egy átlagos üzletben vásároljuk meg, de akkor már a táskát egy drágább helyen választjuk ki, mert a táska lesz a fontosabb, az ún. húzó darab. De van, akinek olyan póló kell, amiről csak ő tudja, hogy drága és más nem, vagy amilyen senki másnak sincs. Erre is van megoldás.

 

 

Kinga (35 év) abban a szerencsés helyzetben van, hogy idővel és pénzzel is rendelkezik. „Ha mondjuk egy vintage táskára vágyom, vagy egy különleges modellre, akkor azért képes vagyok repülőre ülni. Csakhogy én ott nem ismerem a boltokat, meg a tájékozódás sem megy, ráadásul a nyelvet is kellene beszélni. A personnal shopperemmel célirányosan bevesszük a legnagyobb választékkal rendelkező vintage luxusboltokat, aki még a nyelvi problémákat is áthidalja helyettem. A vásárlás így valódi élmény! Ráadásul biztos lehetek benne, hogy senki sem rendelkezik ezekkel a darabokkal idehaza.”

Helena 27 éves, az esküvőjére készül. „A personnal shoppert az egyik már házas barátnőm ajánlotta. A tanácsadó néhány e-mail-váltás után válogatást küldött a szebbnél szebb ruhákra mutató linkekből. Meglepő módon a ruhaköltemények ára kecsegtetőbb volt, mint a hazai kölcsönzőké, ráadásul a ruha az enyém marad az esküvő után is, mi több, a méretemre szabták! Együtt levettük a méreteket, majd mindent a personnal shopper tárgyalt le, és csak egyszeri díjat számított fel.”

 

Az ügyfélkör nem zárt!

 

A personal shopping adta kényelemmel bárki, életkortól és alkalomtól függetlenül élhet. Aki ezzel foglalkozik, általában jól ismeri a kínálatot, így az elegáns stílus képviselője tud segíteni akár egy esküvői ruha kiválasztásában, akár egy komplett gyerekruhaszett beszerzésében. A „trénerek” tisztában vannak azzal, mikor érdemes az online piacot, mikor a plázákat, mikor az elegáns üzletek kínálatát választaniuk, figyelemmel kísérik a leárazásokat. Nem mindegy, hiszen a szolgáltatás ára, az alapdíj mellett, leginkább az elköltött összeg után számolódik.

 

Hasonló írások Pepita Vulcano Párizsi jelentés című blogján