"A La femme a döntéshozó, értelmiségi, véleményformáló nők magazinja. A La femme nekik és róluk szól. La femme magazin, la femme, lafemme.hu, lafemme"
« vissza nyomtatás

Tudattorna Szentendrén

Meglepő alkotások, váratlan hatással. A Vajda Lajos Stúdióban rúzsokon, szőrökön keresztül önmagunkkal találkozhatunk.

Milyen lenyomatot hagy az ajkad a rúzsodon? Meg tudod-e érinteni a hátad egészét? Mennyire érzed nehéznek azokat a terheket, amelyeket naponta emelgetsz? Milyen lehet egy intimbajusz? Mi jut eszedbe a szőrtelenítésről?

 

 

Lelkünk rezzenései önkéntelen mozdulatainkban mutatkoznak meg. Hétköznapi tevékenykedéseink során nem figyeljük meg, észre sem vesszük apró mozdulataink lélektani oldalát, miáltal cselekvéseink legtöbbször nem rituálissá, hanem rutinszerűvé válnak. Vinkler Zsuzsi konceptuális munkáival azokat a zsigeri, tudattalan mozzanatokat tematizálja, melyek árulkodó jelekként hagynak rajtunk és utánunk nyomot. A mélylélektani problematikákat, szépítkezési, testépítési szokásainkat gazdag szimbolikájú anyaghasználattal teszi még árnyaltabbá.  Hétköznapi tárgyainkat eredeti közegükből emeli ki, alakítja át, vagy épp keveri  össze részeit. Esetenként emberi hajjal, szőrrel egészíti ki, mellyel nem csupán észlelésünk megtéveszthetőségére hívja fel figyelmünket, hanem önreflexióra is késztet. Tréningre invitál. Elménket teszi próbára, tornáztatja tudatunkat. A megszokott gyakorlataink újragondolására, új technikák elsajátítására, a tudatos és a tudattalan tartalmak közötti dinamikus átjárására késztet, miközben lelkünk ritkán használt, leheletnyi izmait edzi.

 

Lépjünk ki egy picit a hétköznapokból, térjünk le a szokásos szentendrei sétaútvonalunkról, hogy kívülről láthassuk magunkat, rutinjainkat, szokásainkat.

 

Vinkler Zsuzsi: Tudattorna

Vajda Lajos Stúdió, H-2000, Szentendre, Péter Pál utca 6.

A kiállítás 2012. október 23-ig látogatható.
Nyitva tartás: péntek13–17, szombat, vasárnap 11–17 óra között,
illetve előzetes bejelentkezéssel bármikor máskor (+36 20 99 72 109)

 

Fotó: Aknay Tibor, Fekete Csaba