"A La femme a döntéshozó, értelmiségi, véleményformáló nők magazinja. A La femme nekik és róluk szól. La femme magazin, la femme, lafemme.hu, lafemme"
« vissza nyomtatás

Biciklisdivat első kézből

Egyre többen pattannak kerékpárra: ma már nemcsak közlekedési eszköz, hanem életstílust képvisel.

Ahogyan a városok egyre terebélyesednek, lakosságuk száma nő, a kerékpárok úgy töltenek be egyre fontosabb szerepet, hiszen a gazdasági élet szerves alkotóelemei, és a kulturális élet egyik központi vénáját alkotják. A bicikli mint közlekedési eszköz egyre gyakoribb a mindennapi életben, ezt befolyásolja a benzinárak, illetve a fogyasztók környezettudatosságának növekedése.

UrbanLegend

 

Ezen túllépve azonban a biciklis közlekedés nem csupán közlekedési forma, hanem életstílus, az identitás egyik jellemző kifejezőeszköze. Új és növekvő piaccal állunk szemben és e piac szereplőinek különleges igényeik vannak: a technika, a biztonság, a ruházat, a stílus, az idő-gyorsaság – mind olyan területek, amelyek folyamatos figyelem és fejlesztés alatt állnak.

 

Bicajra fel!  

 

A brazil Santa Rita do Sapucaí börtönben a fegyencek csökkenthetik büntetésüket azzal, ha zöld energiát termelnek. A rögzített bicikliket elemekkel kötik össze, melyek kinetikus energiával állítanak elő elektromosságot. A feltöltött elemeket a városi lámpák világítására használják – egy napi tekerés elég energiát termel 6 izzó működésére, míg a rabok 16 órányi pedálozásért kapnak egy nap büntetéscsökkentést.

Úgy tűnik, leginkább a spanyolok kísérleteznek a biciklikkel, a Bicycle Caps egy véletlenül életre kelt üzleti vállalkozás, amely egy bicikli és egy varrógép közös történetén alapul. A biciklit ügyesen összekötötték a régimódi varrógéppel, így a működéshez szükséges energiát a biciklit tekerő ember termeli. A peSeta cég kirakatában működik ez a varrógép-bicikli mutáns, és divatos, mintás bicajos sapkákat és táskákat varrnak vele. Minden limitált szériás, hisz csupán 50 darabot gyártanak le egy-egy mintából. A luxuskiadás 90 dollár, és egy DVD is kerül a csomagba, melyen az előállítási folyamatot nézhetjük végig.

 

Luxus szettben bringapólózhatunk

 

Svéd tervezők kutatása során kiderült, miért nem szeretnek az emberek bukósisakot hordani a biciklizéshez: „Tönkreteszi a frizurámat, túl meleg, cipelni kell, hülyén nézek ki benne.” „Láthatatlannak kéne lennie” – ez is szerepelt a válaszok között, és lőn, ez lett a megoldás: egy légzsákos biciklisisak. A Hövding egy textilgallér, mely a nyakat öleli körül. Belül légzsák található, amely baleset esetén azonnal megtelik levegővel: mivel érzékeli a természetellenes mozdulatot, azonnal működésbe lendül, felfújódik és védi a fejet. A bukó 24 km/órás becsapódás esetén is megállja a helyét. Ez a high-tech védelem alig félkilós, de még ezt a súlyt sem lehet érzékelni. És persze divatos külsővel rendelhető, bár egyelőre csak az északi országokban elérhető. Az ára majdnem 4000 svéd korona. Fekete doboza is van, amelynek segítségével az esetleges baleset részletei is kideríthetők.

 

Biciklis termékekkel állt elő a világszerte ismert luxusmárka, az LV is. A Louis Vuitton Craftsmen on wheels kollekciója a bringapóló hagyományát idézi, melyet először 1901-ben játszottak Angliában. Ez a sport most újra divatba jött, népszerű és trendi sportággá vált. A Louis Vuitton luxustermékei között megtalálható egy kerékpár külön pólóütőtartóval, bringapóló-ütőszett és az itthon gettóküllőnek nevezett vászon, amely az első kerék küllőit védi a labda és az ütők beakadásától. A termékcsalád promóciós videójának rendezője, Jonathan Leder tökéletes film noir jellegű videót készített a kampányhoz.

 

Maszkban Peking utcáin

 

Az ázsiai nagyvárosok lakói előszeretettel viselnek műtősmaszkot az utcán, a fiatalok divatot is csinálnak belőle, halálfejjel díszítve az eredetileg védő funkciót betöltő ruhadarabot. Mások, akik ebben is a minőséget keresik, és mindig a legdrágább márkák termékeit választják, Burberry- és Louis Vuitton-mintás maszkot viselnek. Matt Hope Pekingben élő művész és feltaláló most Peking igencsak szennyezett levegőjének megtisztítására keresett megoldást. Egyrészt a bicikliközlekedésre helyezte a hangsúlyt, a szennyezettség csökkentésére, másrészt egy légszűrő berendezést épített rá, amelynek segítségével már tiszta levegőt lehet belélegezni. A lélegző bicikli, vagyis a „breathing bike” úgy működik, hogy pedálozás közben elektromosság keletkezik, amely áram alatt tartja a szélgenerátort. A szennyezett levegő egy IKEA-szemetesen keresztül áramlik a benne lévő fémkürtbe, ahol pozitív töltetet kap, és megtapad az oldalán. A tiszta levegő ezután egy csövön át gázálarcon keresztül jut el a biciklizőig, akinek már csak a friss, tiszta levegő éri el a tüdejét.