"A La femme a döntéshozó, értelmiségi, véleményformáló nők magazinja. A La femme nekik és róluk szól. La femme magazin, la femme, lafemme.hu, lafemme"

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Cool jobs

A negyedik ipari forradalom kezdetéről beszélnek a hozzáértők.

A nanotechnológia, a genetika, a 3D nyomtatás, a robotika, a mesterséges intelligencia vagy a közösségi gazdaság térnyerése újabb és újabb kihívások elé állítja a vállalatokat, a kormányokat és a foglalkoztatást. Szakmák tűnnek el, és újabbak kerülnek helyettük a reflektorfénybe, tehát a képességeknek is a megváltozott környezethez kell igazodniuk.

 

A ma munkába álló legfiatalabbak a Z generáció tagjai, az 1995 és 2009 között született fiatalok – akiket Zillennials nemzedékként is emlegetnek – Magyarországon hozzávetőlegesen 850 ezren vannak, 75 százalékuk most indul el a munkavállalás járatlan ösvényén. Amerikában közel egynegyedét teszik ki a társadalomnak, és ugyanaz mondható el róluk, mint magyar társaikról: számukra a multitasking a természetes berendezkedés, hiszen ők már beleszülettek a high-tech és az internet világába, közösségi médián nevelkedtek, a nyomógombos mobilitelefonra pedig már alig emlékeznek. Úgy tűnik, ez pont kapóra jön, hiszen a HireVue portál felmérése szerint a top szakmákat manapság a dizájn és az adattudomány területén találjuk.

 

 

Top szakmák
Z GENERÁCIÓ
A Z generáció számára a multitasking a természetes berendezkedés, ők már beleszülettek az internet világába.

 

Nem véletlen, hogy a Z generáció számára mindenekelőtt a dizájn, a vizuális ingerek és a közösség építése a legfontosabb mozgatórugó. Úgy választanak munkahelyet, hogy foglalkoztatójuk kultúrája egybeessen a saját értékrendjükkel, de számukra fontosak az érzelmek is. Adnak arra, hogy az élet és munka közötti egyensúly harmonikusabb legyen, mint a szüleiké volt. Az érzelmeiket nem ritkán a fizetés összege elé helyezik. Boldogság az is, amikor kreatívak lehetnek a saját területükön. Tanulság: hagyják tehát őket kibontakozni, kedves munkaadók! Hatékony munkát csakis olyan közegben tudnak végezni, ahol több ingerre kell egy időben reagálniuk, ez nem újdonság a multitasking világában felcseperedő generációnak. A gyors váltások és a csapatmunka mellett kell hogy legyen ráhatásuk és rálátásuk mindarra, ami a cégnél történik. Belső motivációjukban megjelenik a társadalmi felelősségvállalás fontossága, tehát globálisan szeretnének jót cselekedni. Ugyanakkor rugalmas időbeosztásban is lelkesebben dolgoznak.

 

Mi vár a gyerekekre?

 

Egy nemzetközi tanulmány szerint a mai 6-7 éves iskolások 65 százaléka olyan szakmákban fog dolgozni, ami ma még nem is létezik. Jelen pillanatban a leggyorsabb ütemben növekedő kereslet a User Experience Designban, az iOS és az Android fejlesztésekben és a Business Intelligentben van – ha jobban belegondolunk, ezek a terminusok és kifejezések nem is léteztek 2007 előtt. Ahpogy a közösségi média menedzser, a VR media producer, a crowdfunding és a peer-to-peer specialista sem.

 

Írásunk folytatása a La femme Az 50 tehetséges magyar fiatal című különszámában olvasható!

Pepita Vulcano Pepita Vulcano cikke 2017. április
címkék:
Tehetség
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.