"Szolgáltatást adnak el, nem egyszerűen csak virágot, mondja Józsa Judit, a Fleurt virágbolt tulajdonosa."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

A pénzügyestől a virágosig

Szolgáltatást adnak el, nem egyszerűen csak virágot, mondja Józsa Judit, a Fleurt virágbolt tulajdonosa.

A ki százezreket költ szállodája, étterme, irodája, magánháza virágdekorációjára, itt saját szemével győződhet meg arról, hogy minőséget kap áruban, dizájnban és kiszolgálásban.

Számtalan flört története kezdődött már Párizsban, de amiről most szó lesz, azt így írják: Fleurt. Virágkereskedés, az üzlet a Szent István bazilika közelében van Pesten, a Zrínyi utcában.

 

 

Kérdezem a tulajdonos Józsa Juditot, van-e a névnek története, valami rejtettebb jelentése, de nincs azon túl, hogy a fleur ugye virágot jelent franciául; egyszerűen csak kis játék ez a szavakkal, viszont bevált, mert sokan és könnyen megjegyezték a nevet.


Párizs tehát, hét évvel ezelőtt. Józsa Judit egyik nagyon kedves barátnője, akivel még a közgazdaság-tudományi egyetemről ismerték egymást, sokszor utazott oda akkoriban a sógornőjéhez, és egyszer azzal jött haza, hogy Párizsban olyan fantasztikus virágdekorációk díszítik az irodák recepcióját, a bankokat, az éttermeket, amilyeneknek nálunk itthon még nyomát sem látta. „Én sem nagyon értettem, miről beszél, de izgalmasnak hangzott” – emlékszik vissza a Fleurt tulajdonosa. Repülőre ültek tehát a barátnővel, és eltöltöttek egy hétvégét a francia fővárosban. Sok helyre elmentek, és jól megnézték azt, ami érdekelte őket, aztán azzal az eltökélt szándékkal jöttek haza, hogy akkor ezt itt nálunk is meg kellene valósítani. Két hónap múlva már „állt a cég”.

 

PÁRIZS UTÁN
Repülőre ültek, és eltöltöttek egy hétvégét Párizsban. Azzal az eltökélt szándékkal jöttek haza, hogy akkor ezt nálunk is meg kellene valósítani.

– Amit láttunk, az az enteriőrbe illeszkedő, minimalista modell hangulatú virágdekoráció teljesen idegen volt az akkori magyarországi divattól, aminek a sallang volt a lényege, hogy helyszíntől, környezettől függetlenül „tegyünk bele minél többet”, a minőség másodlagos, s ezzel ki volt pipálva a virágdekoráció. Ezzel mentünk mi szembe, amikor elindítottuk a Fleurtöt. Azt mondtuk: „több a kevesebb”. Olyan virágokat, vázákat vagy más hordozókat választottunk, amelyek pontosan abba a környezetbe, hangulatba illenek, ahova szállítunk, legyen az a hely iroda, étterem, szálloda vagy lakás. És amit kiteszünk, mindig ugyanolyan kifogástalanul néz ki, mert nem egyszerűen eladjuk a virágot, hanem szolgáltatunk: hetente megújítjuk a dekorációt. Az ötcsillagos szállodákban hetente kétszer. Tervezett rend szerint ellenőrizzük, és ha nem találjuk rendben, akkor mosolyogva kicseréljük. Ez a szemlélet Magyarországon a mai napig hiányzik. Hamar nyilvánvaló is lett, hogy rést találtunk a piacon, van kereslet arra, amit kínálunk. Kezdetben persze mi mentünk a munka után, vittük, küldtük a katalógusunkat, de mára a vevők keresnek meg bennünket, forgalmunk döntő részét az állandó ügyfeleknek köszönhetjük. Azt nem mondhatnám, hogy a szakma könnyen elfogadott minket… De öt évvel később, 2007-ben Az Év Virágüzlete versenyen a kis üzletek kategóriában mégis mi nyertük el az Arany Virág-díjat.

 

Mi visz rá a virágkereskedésre egy közgazdászt, pláne egy pénzügyest? Mert Józsa Judit pénzügyi szakon végzett a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen, nem sokkal a rendszerváltás után. Akkoriban kapkodtak a jól képzett pénzügyesekért, nem voltak még annyian, mint ma, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni. Ő ráadásul a közgazdászhallgatók nemzetközi szervezete, az AIESEC segítségével letöltött egy fél évet Londonban a PriceWaterhouse-nál, így megvolt a gyakorlat és a nyelvtudás is ahhoz, hogy a nemzetközi cég friss diplomával könyvvizsgálói pozíciót ajánljon neki budapesti irodájában. Ezek a cégek akkoriban rengeteget fordítottak a könyvvizsgálók képzésére. „Jó iskola volt – emlékszik vissza. – Sok vállalatot megismertem, rengeteg emberrel találkoztam, rengeteg volt a munka is, utazás, minden, ami kell egy fiatal, kíváncsi embernek.”

Nádasi Tibor Nádasi Tibor cikke 2011. szeptember
címkék:
Üzlet
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.