"Erre a megtisztelő címre persze nem én tarthatok számot, hanem azok a legújabb Mercedes-Benz modellek, amelyeket kipróbálhattam."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Az utak királynője

Erre a megtisztelő címre persze nem én tarthatok számot, hanem azok a legújabb Mercedes-Benz modellek, amelyeket kipróbálhattam.

Erre a megtisztelő címre persze nem én tarthatok számot, hanem azok a legújabb Mercedes-Benz modellek, amelyeket kipróbálhattam. Jóvoltukból azonban átmenetileg én is királynőnek érezhettem magam.

 

Imádok nagy, sötét autó lenni. Általában ugyanis kis, enciánkék autó vagyok, akit kedves közlekedőtársai nagy előszeretettel néznek levegőnek, vesznek semmibe, próbálnak meg leszorítani az útról. Ha viszont átülök egy kellően tekintélyt parancsoló járműbe – mint nemrégiben a Mercedes-Benz legújabb modelljeibe –, akkor ugyanezek a kedves autóstársak mindjárt nagyobb respektussal viszonyulnak hozzám. Szóba sem jöhet például, hogy elémkanyarodjanak a mellékutcából, dühösen villogtassák rám a fényszórójukat, vagy kiszemtelenkedjenek elém, ha tempósan közeledem az autópályán. Éppen ellenkezőleg, amint feltűnök a visszapillantó tükrükben, ész nélkül iszkolnak vissza a külső sávba. És én ezt nagyon élvezem.

 

A történelem első autótesztje

 

Azt hihetnénk, ebben az élvezetben egy találékony férfiú, tudniillik Carl Benz jóvoltából lehet részünk, hiszen pontosan 125 évvel ezelőtt, 1886-ban ő szabadalmaztatta a világ első gázmotor-üzemű járművét. Valójában a dicsőség csak részben illeti őt. Ha Carl Benz történetesen nem házasember, akkor talán még ma is gyalog járnánk, legföljebb ha omnibuszon. Herr Benz azonban előrelátóan feleségül vette Bertha Ringer kisasszonyt, és ez a szép, okos, valamint kiváló pénzügyi és műszaki érzékkel megáldott nő a férjénél sokkal jobban felismerte az autózásban rejlő praktikus lehetőségeket. Miközben a férfi naphosszat a műhelyében matatott újabb és újabb modelljein, az asszony titokban kikölcsönözte az egyik háromkerekűt, hagyott egy cédulát a férjének a konyhaasztalon, maga mögé ültette a két fiát, Eugent és Richardot, majd mannheimi otthonukból elindult a 106 kilométerre lévő Pforzheim felé, hogy meglátogassa az édesanyját.

 

Elvégre mi másra való az autó, mint arra, hogy gyorsan eljussunk vele oda, ahová akarunk?

Az 1888-as, autóstörténelmet író utazás nagy ugrást jelentett az emberiség, de Bertha Benz számára is. Olyan útvonalat kellett választania, ahol patikákat talált, és alkoholt vehetett üzemanyagnak. Útközben egyszer eldugult a benzinvezeték, ezt a hibát az egyik kiegyenesített hajtűjével hárította el, a gyújtókábel levált szigetelését a harisnyakötőjével pótolta, a hűtővíztartályt útszéli kutakból és patakokból töltötte fel, míg az elszenesedett fékbetét újrabőrözésére egy falusi kovácsot vett rá. Ha olyan emelkedőhöz értek, amelyre a két és fél lóerős motorral nem tudtak felkapaszkodni, a fiúk tolták az autót (ebből Bertha azt a következtetést vonta le, hogy hegymenethez szükség van egy alacsonyabb sebességfokozatra, és a férje a későbbi modellekbe ezt be is építette). Kora hajnalban indultak, és késő este meglehetősen megviselt állapotban érkeztek meg a nagymamához, ahonnan az asszony táviratban értesítette a sikerről a férjét. Ezzel megszületett a mai értelemben vett autó: a szabadság és a határtalan mobilitás szimbóluma.

La femme La femme cikke 2011. szeptember
címkék:
Autó
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.