"A Citi egy olyan jövőképben hisz, ahol a sikeres bankok személyre szabott értékeket nyújtanak ügyfeleiknek.(x)"

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

A ma fejlesztései már a jövőt építik

A Citi egy olyan jövőképben hisz, ahol a sikeres bankok személyre szabott értékeket nyújtanak ügyfeleiknek.(x)

Yalcinkaya Veronikával, a Citibank közép-európai marketingigazgatójával beszélgettünk. 

 

– Azt mondják a bankszakemberekről, előre látják a jövőt, hiszen ez kell azokhoz a beruházásokhoz, fejlesztésekhez, amelyekhez adott esetben tíz−húsz évre előre adják a hitelt, remélhető megvalósulásukat feltételezve. Igaz ez?


 – Minden üzletre igaz, hogy próbálja előre megmondani, hogyan alakul a jövő. Piackutatók próbálják kifürkészni a meghatározó trendeket és azok alakulását, közgazdászok modellezik a lehetséges eseményeket, és különösen igaz ez a bankszektorra, hiszen, ahogy mondta, hosszú távú programokról és megtérülésekről van szó. Mi a Citinél különösen hiszünk ebben. Cégünk hitvallása az elmúlt kétszáz évben és most is szorosan összekötődik a fejlődéssel és a jövővel: a múltból építkezünk, de a jövő az, ami inspirál minket.

 

Gondoljunk csak arra, hogy 1866-ban a Citi támogatásával fektették le az első transzatlanti távírókábelt, vagy bevezettük az ATM-et 1977-ben. Ez nekünk már a múlt, de akkor még mind a fejlődést és a jövőt jelentette. Így van ez most is. Amit most fejlesztünk, az a jövőnket építi. 1865-ben három hetet vett igénybe, hogy egy üzenetet eljuttassanak New Yorkból Londonba. Ez a távírókábellel pár percre csökkent. Visszatérve az ATM-ekre, napjainkban a világ lakosságának 90 százaléka tizenöt percnyi séta alatt elérhet egy bankjegykiadó automatát, így a nyitvatartási idő, mint olyan, már a múlté. A Citi jelenleg 26 ezer ATM-et üzemeltet világszerte.

 

– A banktitok megszegése nélkül tudna említeni néhány példát a jövő megvalósuló fejlesztéseiből?


– A jövő nagy fejlesztéseiről elsőként a Citi technológiai innovációs szerepvállalása jut eszembe. Az egyik ilyen projektünk mottója: Innováció világszerte és még azon is túl. Ez az Űrsikló projekt. Az emberiséget generációk óta mozgatja és motiválja a világűr felfedezése. Ezért is lett a Citi az egyik legnagyobb hitelezője és partnere – többek között – az űrsiklóindító állomás üzemeltetőinek. Ezenfelül vezető szervezői szerepet töltünk be a hordozórakétákért felelős együttműködésben is. Egy másik hasonló indíttatású projektünk a Szingapúri Innovációs Labor, egy csúcstechnológiájú vállalati szolgáltatóközpont létrehozása volt. Az ázsiai–csendes-óceáni régióban a Citi Transaction Services – a Citi egyik pénzügyi tranzakciós szolgáltatásokra szakosodott üzletága – kifejlesztett egy forradalmian új rendszert a vállalati ügyfelek kiszolgálására, amely a webes, mobilapplikációs, ellátó lánc- és elemzési technológiák együttes innovációján alapszik. Ez egy globális összeköttetést biztosító rendszer, amely teljesen interaktív felhasználói élményt nyújt mind szolgáltatói, mind ügyféloldalról. A Citi Innovációs Labor segítségével csupán pár napra vagy akár órára rövidültek azok a munkafolyamatok, amelyek azelőtt akár heteket is igénybe vettek.

 

– Várható a jövőben jelentős változás a bankszektorban, vagy ugyanúgy fogunk bankolni, hitelhez jutni, mint manapság?


– Erről egy újabb innovációs projekt jut eszembe, amelyben a Citi a Google-lal és a MasterCard PayPass-szal − két nagy, világszerte ismert technológiai újítóval − állt össze, és hozta létre a Google Wallet szolgáltatást. A 2011-ben létrejött együttműködés keretein belül egy olyan fizetési módot fejlesztettünk ki, amelyhez csupán a mobiltelefonunkra van szükség, valamint a fogadói oldalról egy PayPass-alkalmas terminálra. A Google Wallet eltárolja bármely Citi MasterCard betéti vagy hitelkártya-információit a mobilunkban, így a kártya fizikai jelenléte nélkül is fizethetünk vele. Ez nagy előrelépés a Citi mobil fizetőeszközökkel kapcsolatos víziójának megvalósításában, illetve azon törekvésünkben, hogy a világ vezető digitális bankjává váljunk.

 

Ha már a digitalizációnál tartunk, fontos megemlékeznünk az okostelefonok, -tévék, -órák és egyéb okoseszközök analógiájára megalkotott Citi Smart Banking kezdeményezésről is, amely a lakossági bankolásba hivatott bevonni a jelenkor legújabb technológiai vívmányait. A Citi Smart Banking gyakorlatilag egy ultramodern bankfiók, amely integrált felhasználói élményt nyújt a mindennapos banki ügyintézéshez, helyi internetbanki hozzáféréssel. Az ügyfelek LCD-kivetítőkön láthatják az aktuális piaci információkat, vagy akár videochaten keresztül intézhetik bankügyeiket, egy virtuális ügyfélszolgálaton keresztül. A Citi egy olyan jövőképben hisz, ahol a sikeres bankok személyre szabott értékeket nyújtanak ügyfeleiknek, a lehető legegyszerűbb és -letisztultabb módon. Pontosan ez volt az, amire törekedtünk a Citi Smart Banking létrehozásakor.

 

– És általánosságban ön szerint miben változik meg leginkább világunk a következő egy-két évtizedben?


– Előbb talán nézzük meg az előzményeket, amelyek alapján esélyünk lehet megjósolni, mit tartogat a jövő, de legalábbis felállíthatunk egy sorrendet a jövő várható trendjeiből. Az urbanizáció – avagy elvárosiasodás – hatására mára a világ népességének fele él városokban. Ez az arány alig egy évszázaddal ezelőtt mindössze öt százalék volt. Úgy gondolom, hogy ez a tendencia a jövőben csak erősödik, ráadásul valószínűleg egyre gyorsabb ütemben. Éppen ezért sarkalatos pont a Citi hosszú távú stratégiájában az ökológiai fenntarthatóság.

 

Manapság mindenki megpróbál egy kicsit zöldebb lenni. A Citi az ökológiai fenntarthatóságot egy jó üzleti gyakorlatnak is látja. Ezért is törekszünk csökkenteni a működési tevékenységeink hagyta ökológiai lábnyomot az energia- és üzemanyag-felhasználásunk, vízhasználatunk és hulladékkibocsátásunk tudatos visszafogásával. Mi a Citinél abban hiszünk, hogy a jövő városainak mindenki számára élhetőbb, tisztább és zöldebb helynek kell lenniük.

 

Ezt a filozófiát követve döntöttünk úgy, hogy csatlakozunk a klímaváltozás elleni küzdelemhez, így született meg az úgynevezett klímaváltozási kezdeményezésünk. Ennek keretében 2007-ben a Citi elkülönített 50 milliárd dollárt a következő tíz évre, amelyet az éghajlatváltozás mérséklésére fordítunk különböző projektek keretein belül. Eddig olyan megújuló energiaforrásokba – szélenergetikai kezdeményezésekbe és napenergia-rendszerekbe – fektettünk hatalmas összegeket, amelyek a villamosenergia-felhasználás visszaszorításával és a tiszta technológiák népszerűsítésével támogatják a hosszú távú fenntarthatóságot.

 

– Optimista a jövőt illetően?


– Csakis optimisták lehetünk, nincs más választásunk, és mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy világunk élhető és fenntartható legyen.

La femme La femme cikke 2015. augusztus
címkék:
Üzlet
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.