"A design számos területén megfordult már, de a videózás sem áll távol tőle, például A Dal című műsor egyik évadában a döntőig jutott ÍV „Moments” című dalához ő..."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Tóth Máté

Sokoldalú, sikeres tervező

A design számos területén megfordult már, de a videózás sem áll távol tőle, például A Dal című műsor egyik évadában a döntőig jutott ÍV „Moments” című dalához ő készített videoklipet. A jövőben egy egészségügyi alkalmazást szeretne megvalósítani.

Gyerekként „jövőautókat” rajzolt Tóth Máté, aztán később felvették a Moholy-Nagy László Művészeti Egyetem jogelődjére, a Magyar Iparművészeti Egyetemre. Tanulmányai mellett öt évig több mint negyven építészeti projektben vett részt. A HA építészirodában Huszár Andrással dolgozott. „Rengeteg mindenen mentünk együtt keresztül, azt hiszem, sokat tanulhattam, tanulhattunk egymástól” – meséli.

 

Minibuszt is tervezett, és egy 42 lábas vitorlás yachtot a Balatonra. „Nagyon érdekes munka volt, mert legalább alapszinten megtanultam vitorlázni” – idézi fel az utóbbi, pénzügyi okok miatt megvalósulatlan projekt emlékét. Később a Mobilsofában egyszerre kellett csinálnia vezető tervezőként a rendezvényszervezést és a bútortervezést. Ezt követően a 2015-ben Red Dot díjas Teqball asztal társtervezője volt. A közelmúltban egy startup cég résztulajdonosa lett, amely kutyákra helyezhető kütyüt, okos eszközt tervez.

 

Máté négy éve a Tekinvest holding vezető tervezője. Az egyik legtöbb példányban eladott on-line pénztárgép, a Cashcube márka tervezését és kommunikációját irányítja. A Tekinvestet kiváló inkubátornak tartja, főnökét, Temesfői Zsoltot pedig barátjának és mentorának tekinti. „Feltétel nélkül bízott a tehetségemben, szabadságot és lehetőséget adott, hogy ezt meg is mutathassam” – mondja róla. „Ritka, hogy sokmilliós játékszerekkel játszhat az ember az én szakmámban, főleg Magyarországon” – fűzi hozzá. Jelenleg négy általa tervezett termék van a piacon. Idén továbbiak várhatók, ezek útját egészen a csomagolásig és a márkakommunikációig neki kell levezényelnie.

30 esztendős. A La femme 50 tehetséges magyar fiatal programtól elsősorban a személyisége fejlődését várja. „Sok projektben részt vettem, viszont elhanyagoltam a self branding, magyarul az énmárka jelentőségét. Ezen szeretnék változtatni” – mondja erről.

 

 

Az Electrolux nemzetközi ötletpályázatán tavaly a Noura koncepciójával a legjobb 50 közé került (a név a Nourishment Assistant, azaz táplálkozási tanácsadó kifejezésből ered). A koncepció termékinnovációra fordítására és először az amerikai piacon való bevezetésére egy világszintű startupot szeretne létrehozni. Képzeljünk el egy olyan tárgyat, a Nourát, testünk asszisztensét, amelyet csak megérintünk a nap bármely szakában. Automatikusan és fájdalommentesen elvégez pár mérést, és már jön is az eredmény a telefonunkra, hogy mit kellene fogyasztanunk aznap azért, hogy egészségesek és fittek maradjunk. Majd meg is rendelhetjük az étteremből az ízlésünknek megfelelő ételt, amire a szervezetünknek valóban szüksége van, vagy ha otthon vagyunk, ételrecepteket ajánl. Hát nem lenne fantasztikus?

Kósa Erika
"Máté teljes elszántsággal dolgozik egy olyan műszer létrehozásán, amely jelentősen előremozdítja a családok számára az egészségtudatos gondolkodást. Életfilozófiája, bölcsessége, fiatal kora ellenére példaként szolgálhat mindannyiunk számára. "